Novosti

NEM ZAGREB 2022: ALL ABOUT CONTENT CREATION

Zlatno doba koprodukcije i originalnog sadržaja, globalni trendovi u TV industriji, skandinavska produkcija, naslovi baziranim na istinitim pričama, predstavljanje najnovijih sadržaja i ideja, proglašenje pobjednika natječaja u pisanju najboljeg scenarija… sve to i još više na događanju NEM Zagreb 2022

 

NEM Zagreb 2022, događanje usmjereno na razvoj TV industrije u Srednjoj i Istočnoj Europi, održalo se prošlog tjedna po drugi put u Esplanade Zagreb Hotelu. Fokusirano na CEE regiju i zemlje s nižim kapacitetom za produkciju unutar regije, cilj NEM Zagreba je povezivanje audiovizualnih profesionalaca, producenata i scenarista s predstavnicima FTA televizija, pay TV kanala, streaming servisa i ostalim ključnim donositeljima odluka iz regije i Europe.

 

Tko su mlade kreativne nade TV industrije?

Jedan od istaknutijih događanja bilo je proglašenje pobjednika natječaja u pisanju najboljeg scenarija, TV Writing Contest. Dodjela nagrada okupila je finaliste i brojnu publiku kako bi saznali pobjednike scripted i unscripted kategorije. Produkcijske kuće, nacionalne televizije i ostali profesionalci iz TV industrije kao što su Beta Film, Rai, Zig Zag Productions, Script Angel, Nova TV, Telekom Srbija, Joyrider, RTV Slovenija, CineLink Industry Days, kreativna podružnica Sarajevo Film Festivala, te nezavisne članice žirija Krisztina Gallo i Danna Stern odabrali su mlade nade i njihove projekte u kojima vide najviše potencijala za daljnji razvoj i ulaganje.

Pobjednicima iz scripted kategorije su proglašeni Milena Džambasović i Matija Dragojević (Srbija) s povijesnom dramom „Wool“. Finalisti su Katarina Belić (Srbija) s comedy/dramedy naslovom “The missing life manual” i Agne Serpytyte (Njemačka) s akcijskom dramom “The NFT Hunt”. Najboljima iz unscripted kategorije proglašeni su Hrvoje Osvadić i Jasna Nanut (Hrvatska) s game show projektom „The Dream Pension“. Finalisti iz kategorije su Matej Merlić (Hrvatska) i Agne Serpytyte (Njemačka) s game showom “The Astronaut Experience” te Laura Pribanić (Hrvatska) s dokumentarnom serijom “Projekt Rast(anak)”

Agencija za marketing i TV industriju Mediavision, ujedno organizator događanja, nagradila je pobjednike vrijednim nagradama: 3000 eura, sudjelovanje na radionici za pisanje scenarija, kotizacije za jedan od evenata iz TV industrije te kotizacije i zajednički stol za sastanke na NEM Dubrovniku 2023, TV marketu čije se izdanje očekuje u lipnju 2023. Vrijednost sudjelovanja u natječaju TV Writing Contest nastavlja se i nakon njegova završetka. Prijavljeni radovi i kontakti autora ostaju dostupni žiriju kako bi se potencijalno razvile buduće suradnje.

 

Predstavljeni novi naslovi koji intrigiraju regiju i Europu

Centralni dio događanja posvećen je predstavljanju najnovijih projekata iz regije i Europe pod imenom Content Showcase. Tijekom dvosatnog programa, 16 govornika iz 6 renomiranih tvrtki predstavilo je više od 30 naslova koji su zaintrigirali okupljenu publiku:

  • Firefly Productions predstavio je međunarodne projekte
  • Joomboos je predstavio projekte u razvoju i otkrio što slijedi u njihovoj kreativnoj radionici nakon iznimno popularnih teen serija Outsiders i Teini dnevnici
  • Viaplay Group predstavio je originalni Viaplay Select sadržaj, ekskluzivno dostupan u regiji od 1. prosinca putem streaming servisa Pickbox NOW
  • RTV Slovenia predstavio je svoje hvaljene kriminalističke TV serije koje su oduševile publiku i kritičare te najavio nove sezone
  • CineLink Drama predstavio je tri dramske serije u razvoju, iz Jugoistočne Europe
  • BH Telecom predstavio je čak sedam nadolazećih serija, čime su i na NEM Zagrebu 2022 potvrdili svoju novu ulogu u produkciji dramskih serija

 

Panel diskusije inspirirale publiku

Panel TV Writing – How to Bring Out the Best from CEE? bio je posebno zanimljiv za sve scenariste, bez obzira na iskustvo. Razgovaralo se o procesu pisanja scenarija i izazovima na kreativnom putu, a stručnjaci su podijelili vrijedne savjete o ulazu u svijet televizijskog pisanja te otkrili zašto dobar scenarij neće uvijek doživjeti očekivani uspjeh.

„Sjajne priče su posvuda, ali industrija nije jednako igralište za svakoga. Imati prilike poput ove, razgovarati s bilo kim tko vam može pomoći da pomaknete svoj projekt naprijed je ključno“, rekla je Danna Stern, Global Content Executive.

„Radim uglavnom u istočnoj Europi i ono što mi je često problematično je pilot epizoda. Kreatori imaju briljantne ideje, ali često nisu dobri u prodaji, a ako pilot ne funkcionira kupci neće biti zainteresirani“, rekao je Leonid Godik, Vice President International Sales and Acquisitions, Beta Film Gmbh.

„Budite sigurni u svoje ideje, slušajte druge ljude iz industrije i uzmite 10 posto od svakog razgovora“, objasnio je Denis Karam, Archive Producer, Zig Zag Productions.

Sadržaj nastao prema istinitoj priči danas je iznimno popularan, no koliko ima istine u toj klasifikaciji? Na panelu How To Approach True Stories? diskutiralo se upravo o tome: koje kriterije TV sadržaj treba zadovoljiti kako bi se svrstao u kategoriju „based on a true story“.

Je li moguće implementirati uspješni skandinavski produkcijski model u kulturološki drukčijoj Adria regiji? Govornici su pokušali doći do tog zaključka na zanimljivom panelu Scandinavian Co-Production Model in the Adriatic Region.

Renomirani govornici razgovarali su o koprodukciji, jednoj od najaktualnijih tema TV industrije, na panelu Co-production: Low and High Production Companies.

Panel The Push For International Content: What Streamers Want obrađivao je sve veći interes streaming platformi za međunarodni sadržaj te razvoj najaktualnijih tržišta, a o tome je govorila Vanda Rapti, EVP & Chief Commercial Officer for North America and Viaplay Select, Viaplay Group, u razgovoru jedan na jedan s temom The Impact Of Streamers On Non-English Content.

Na NEM Zagrebu 2022 govorilo se i o poticanju produktivnosti zaposlenika usred povećanja produkcijskih troškova i smanjivanja budžeta, implementiranja novih tehnologija i poslovnih procesa te držanja ukorak s novim trendovima. O izazovima u liderstvu govorilo se na panelu Biggest Challenges One Can Face in a Leadership Role?

O sadržajima iz susjedne BiH razgovaralo se tijekom jedan na jedan razgovora na temu Originals From Bosnian And Herzegovinian Production.

Globalni medijski trendovi neizostavna su tema svakog izdanja NEM-a, pa tako i NEM Zagreba 2022. Globalni medijski prihod premašit će trilijun dolara 2027. godine, a 42 posto tih prihoda dolazit će od usluga online video streaminga. Isto tako, predviđanja su da će internetsko videooglašavanje u sljedećih pet godina generirati više od 331 milijardu dolara. Gdje su u svemu tome TikTok, Meta i YouTube govorilo se tijekom studije slučaja Global Trends in Media

 

Tijekom programa Co-production Business Practice predstavili su se vrsni TV profesionalci. Primjeri iz njihova dugogodišnjeg iskustva inspirirali su lokalne producente predstavivši koprodukciju kao pobjedničku formulu za konkurentnost izvan granica regije.

 

Uz razmjenu znanja, važan dio svakog NEM izdanja je upoznavanje, povezivanje i druženje s kolegama iz industrije. Networking događanja omogućili su Sarajevo Film Festival, Hrvatska Radiotelevizija, Adriatic Luxury Hotels i agencija Mediavision.

Više informacija pronađite na službenoj web stranici NEM Zagreb 2022